Hírek
2011. Szeptember 17. 07:21, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress
Nem drágul a fuvardíj

A Magyar Hírlap azt írja, hogy az üzemanyagok jövedéki adójának emeléséből nem következik egyértelműen, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent.
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint a jövedéki adó növekedése 'durván' öt százalékos üzemanyag-áremelkedést jelent. Az állam január elejétől teremtett arra lehetőséget a kereskedelmi gázolajár intézményén keresztül, hogy a nagy fuvarozók egy meghatározott összeget visszaigényeljenek üzemanyag-vásárlásaik után. Ez jelenleg hat forint ötven fillér literenként, ami novembertől 19,5 forint ötven fillérre emelkedik. A 7,5 tonnánál könnyebb járművet üzemben tartókra nem vonatkozik ez a rendelkezés. Leginkább azért nem, mert az Európai Unió szabályai ezt nem teszik lehetővé.
Fuvarozói érdekképviseletek vezetői szerint a jövedéki adóemelésből nem következik egyértelműen az, hogy a fuvardíjak növekedése általános áremelkedéssel járna. Azzal együtt sem, hogy a 7,5 tonnánál kisebb járművel közlekedő fuvarozók egy része kénytelen lesz áthárítani vevőire a megemelkedett díjakat. Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára azt mondta a lapnak, nem érinti majd a teljes szállítási láncot az üzemanyagár-emelkedés. Egyrészt a fuvarozók többsége nehéz teherautóval közlekedik: a NiT-Hungary szerint a hazai vállalkozások mintegy húszezer 7,5 tonna alatti és csaknem ötvenezer a feletti járművet üzemeltetnek. Másrészt az élelmiszer-kereskedelem döntő többségét lebonyolító hipermarketek és áruházláncok leginkább 12 tonna feletti teherautókkal fuvaroztatnak. Harmadrészt pedig az áremelkedés általában a fogyasztás csökkenését eredményezi, ennek a fuvarozásra is kedvezőtlen lenne a hatása.
Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkárhelyettese szerint durván ötszázalékos üzemanyagár-emelkedést jelent a jövedéki adóteher növekedése, viszont arról sem szabad elfeledkezni, hogy az eltelt másfél évben 25 százalékkal emelkedtek az üzemanyagárak. Ezt pedig nem követte a fuvardíjak ilyen mértékű emelése. Közölte: a kormány helyesen határozott, hogy a jövedékiadó-emeléssel együtt a nagy fuvarozóknak lehetővé tette az adóból visszaigényelhető összeg növelését. Ezzel az államháztartási bevétel sem csökken, ugyanis a fuvarozók – leginkább a nemzetköziek – továbbra is itthon tankolnak.
OrientPress Hírügynökség
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 10. 07:35, szerda | Belföld
Ennyit nőttek az árak a KSH szerint
2025. augusztusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat. Júliushoz viszonyítva átlagosan nem változtak az árak - jelentette kedden a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2025. Szeptember 10. 07:34, szerda | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország hosszú távú földgázvásárlási szerződést írt alá a Shell-lel
Magyarország hosszú távú földgázvásárlási szerződést ír alá a Shell energiaipari konszernnel, ami a már meglévő energiaforrások megőrzése mellett lehetővé fogja tenni újak bevonását is hazánk ellátásába
2025. Szeptember 10. 07:31, szerda | Belföld
Böröndi Gábor: Magyarországon zajlik a legösszetettebb katonai művelet, az Adaptive Hussars 2025
A NATO-tagállamok közül jelenleg Magyarországon zajlik a legnagyobb és legösszetettebb katonai művelet, az Adaptive Hussars 2025 (ADHU25) - mondta a Honvéd Vezérkar főnöke a Bács-Kiskun vármegyei Fajszon kedden.
2025. Szeptember 10. 07:00, szerda | Belföld
Rekordszámú e-rollerbaleset a nyári hónapokban – minden ötödik gyermek fejsérüléssel került a Bethesda Gyermekkórházba
A Bethesda Gyermekkórházban idén március és szeptember között 202 gyermeket kellett ellátni elektromos rollerrel összefüggő baleset miatt.