Városlista
2024. november 22, péntek - Cecília

Hírek

2013. Január 24. 13:20, csütörtök | Belföld
Forrás: mno.hu

Megérkezett hazánkba az új Range Rover

Megérkezett hazánkba az új Range Rover

Bár szeptember végén már a Párizsi Autószalonon volt alkalmunk testközelből megismerkedni a vadonatúj Range Roverrel, el kellett telnie néhány hónapnak, hogy hazai pályán is találkozhassunk az autóval. Ám nemrégiben Magyarországra is megérkezett a britek büszkesége, az új importőr bemutatóján pedig minden részletre fény derült vele kapcsolatban.

Bár a Range méregdrága, a világ egyik legjobb autóját tisztelhetjük személyében – ezt tükrözi két kitüntetésünk is az Autó Pult Év Autói 2012 választáson. Az elődök hangulatát továbbra is magán hordozó óriási luxusterepjáró legnagyobb újdonsága egyértelműen a teljesen alumínium karosszéria, melynek köszönhetően az alapmodell az elődhöz képest 420 kilogrammot dob le magáról. Egyelőre nem volt lehetőségünk kipróbálni a típust, de ami késik, nem múlik: 1-2 hónapon belül máris csatasorba áll a tesztautó, a beszámoló pedig rögtön utána érkezni fog. A beszállót az általunk nemrégiben a Range Rover Sport modellben mustrált háromliteres TDV6 egység adja, amely lefelé nyit az eddig csak V8-as motorokkal felruházott modellnél (korábban voltak hathengeres BMW-dízelek is). A 258 lóerős, két turbófeltöltő által lélegeztetett V6-os kivitel hazai indulóára bruttó 28,8 millió forint lesz, amely bár szinte forintra egy szinten van a korábbi 313 lóerős verzióéval, a tömegcsökkentés miatt mégsem kapunk kevesebbet a tekintélyes summa ellenértékeként, a mínusz 420 kiló pedig a menetdinamikára garantáltan kitűnő hatással van.

Ezt bizonyítja például a 22 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás is, melynek eredményeképpen 7,5 l/100 km-re sikerült a mérnököknek lefaragniuk az óriásmodell étvágyát, miközben a menetteljesítmények terén lényegében nem csorbultak az ötméteres modell képességei. A 600 Nm-es csúcsnyomatékkal felvértezett motorral ugyanis mindössze 7,9 szekundumba telik a 0-100-as sprint teljesítése, ellentétben a nehézsúlyú, ám izmosabb előd 7,8 másodperces adatával. Az üresen 2160 kilogrammos modell végsebessége 209 km/h-ra (előd: 210) adódik.

Lehullt a lepel – 30 millió alatti a beszálló. Fotó: Autó Pult

A belépő szintnél körülbelül 3,15 millió forinttal lesz drágább a Vogue felszereltség, amely a V8-as dízelmotor megrendelésével alapáron jár. Utóbbihoz viszont már 34,65 millió forintot kell a kasszánál befizetni, amelyért plusz 81 lóerőt és 200 kilogrammal több anyagot kapunk. A 4,4 literes, 339 lóerős (700 Nm) dízel monstrum 6,9 másodperc alatt képes felgyorsítani a Range Rovert álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig 217 km/h-ra adódik, miközben vegyes gyári fogyasztása 8,7 l/100 km – az elődnél 7 deciliterrel kevesebb.

Tejben-vajban, ahogy az elvárható

A háromliteres V6-os, kompresszoros erőforrás megérkezéséig a már jól ismert, feltöltött V8-as lesz a benzinesek egyetlen képviselője a palettán. A Range üres tömege az 510 lóerő és 625 Nm előállítására képes ötliteres egységgel is megáll 2,33 tonnában, ami a menettulajdonságokon és a fogyasztáson is tetten érhető. A 0-100-as sprintet például a korábbi 6,1 helyett immár 5,4 másodperc alatt letudja a V8 S/C, miközben elektronikusan leszabályozott 225 km/h-s végsebességét opcionálisan 250 km/h-ra emeli a gyártó. 13,8 literes vegyes fogyasztásával persze még akkor sem mondható kimondottan takarékosnak a modell, ha ez az elődnél 1,1 literrel csekélyebb adat.

Vogue szinten a belépő a sportos menetteljesítményekre képes510 lóerős Range Rover világába 36,7 millió forintot kóstál, míg a teljesebben felszerelt Autobiograhpy kiadásban 41 millió forintba kerül a korábban már részletesen bemutatott típus. Ezen a szinten a korábban is említett13,8 literes gyári átlagfogyasztás (ami a valóságban egészen biztosan 15-20 liter között fog mozogni) már bizonyára nem oszt, nem szoroz. Akinek esetleg mégisfontos a fogyasztás, a belépő gázolajos mellett arövidesen érkező hibrid változatra voksolhat, melynek lemezei alatt a Jaguar XJ 334 lóerős hibrid rendszere dolgozik majd.

A nagy Range-re éppúgy, mint a márka többi modelljére 4 év vagy 150 ezer kilométer garancia érvényes, amely 4 év vagy 104 ezer kilométerig a szervizköltségeket szintúgytartalmazza, a folyadékokat és szűrőket is beleértve. Az új importőr egyetlen hazai márkakereskedésében már az összes újdonság megtekinthető, illetve rendelhető.

Range Rover (2013): árak (közelítő, árfolyamfüggő értékek)
Modell és felszereltség Motor ezer Ft
Range Rover 3.0L TDV6 HSE Turbódízel, 258 LE 28775
Range Rover 3.0L TDV6 Vogue 31925
Range Rover 3.0L TDV6 Autobiography 36192
Range Rover 4.4L SDV8 Vogue Turbódízel, 339 LE 34638
Range Rover 4.4L SDV8 Autobiography 38918
Range Rover 5.0L V8 S/C Vogue

Benzines, kompresszoros,

510 LE

36708
Range Rover 5.0L V8 S/C Autobiography 40975
Range Rover (2013): műszaki adatok
Motor 3,0 l V6 Diesel 4,4 l V8 Diesel 5,0 l kompresszoros V8-as benzines
Hosszúság (mm) 4999
Szélesség külső tükrök nélkül 1983
Magasság (mm) 1835
Tengelytáv (mm) 2922
Első terepszög 26,0 (alap magasság) és 34,7 (offroad magasság)
Hátsó terepszög 24,6 (alap magasság) és 29,6 (offroad magasság)
Rámpaszög 20,1 (alap magasság) és 28,3 (offroad magasság)
Gázlómélység (mm) 900
Fordulókör (m) 12,3
cw érték 0,34 0,35 0,36
Üres tömeg (kg) 2160 2360 2330
Első felfüggesztés Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passzív stabilizátor Kettős háromszöglengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“
Hátsó felfüggesztés Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, passziv stabilizátor Többlengőkaros, légrugózás, adaptív lengéscsillapítás, „Dynamic Response“
Fékek Elöl: 380 mm b.h. tárcsa / hátul: 365 mm b.h. tárcsa
Kormányzás Fogasléces kormánymű elektromos szervóval
Motor, építési mód V6, hosszában beépítve, 24 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kettős megfúvású turbófeltöltővel V8, hosszában beépítve, 32 szeleppel, kompresszoros feltöltéssel
Összkerékhajtás Állandó összkerékhajtás középső differenciálművel és feláras zárható hátsó differenciálművel
Hengerűrtartalom (cm³) 2993 4367 4999,7
Furat x Löket (mm) 84,0 x 90,0 84,0 x 98,5 92,5 x 93,0
Sűrítési arány 16,1 16,1 +/-0,5 9,5
Teljesítmény LE 258 339 510
fordulatnál 4000 3500 6000-6500
Max. nyomaték (Nm) 600 700 625
fordulatnál 2000 1750-3000 2500-5500
Váltó 8-fokozatú automata, ZF 8HP70
Emissziós osztály Euro 5
CO2-kibocsátás, vegyes (g/km) 196 229 322
Üzemanyag-fogyasztás város / városon kívül / vegyes (l/100km) 8,5 / 7,0 / 7,5 11,5 / 7,6 / 8,7 20,6 / 9,9 / 13,8
Üzemanyagtank mérete (l) 85 105 105
Vegyes hatótáv (km) 1149 1215 776
Gyorsulás (0-100 km/h) 7,9 6,9 5,4
Végsebesség (km/h) 209 217 225 (opc. 250)

Címkék: autó, range, rover

Ezek érdekelhetnek még

2024. November 21. 07:51, csütörtök | Belföld

Szijjártó Péter: Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége hazánkban építi fel az első gyárát a régióban

Dél-Korea legnagyobb élelmiszeripari cége Magyarországon építi fel első közép-európai gyárát, kétszáz új munkahelyet teremtve ezzel Dunavarsányban - jelentette be szerdán Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Budapesten.

2024. November 21. 07:49, csütörtök | Belföld

David Pressman bejelentette távozását

A liberális demokrácia védelmének fontosságáról tartott beszédet David Pressman budapesti amerikai nagykövet, akinek mandátuma január közepén jár le.

2024. November 20. 07:39, szerda | Belföld

Pintér Sándor: az elmúlt két évben több mint kilencven intézkedés segítette az egészségügy jobbítását

Az egészségügy jobbítását több mint kilencven intézkedés segítette az elmúlt két évben - mondta Pintér Sándor belügyminiszter a Magyar Kórházszövetség és a Medicina Fórum közös konferenciáján kedden Budapesten.

2024. November 19. 07:56, kedd | Belföld

Gyulay Zsolt: elsősorban elköteleződés, konszenzus kell az olimpiarendezéshez

Elsősorban el kellene köteleződni, társadalmi konszenzusnak kellene kialakulnia ahhoz, hogy Budapest, illetve Magyarország egyszer olimpiát rendezhessen