Városlista
2025. május 24, szombat - Eszter

Hírek

2025. Február 18. 07:58, kedd | Belföld
Forrás: MTI

Lázár János: október végéig ki kell javítani az M30-as autópálya megsérült szakaszát

Lázár János: október végéig ki kell javítani az M30-as autópálya megsérült szakaszát

Október végéig ki kell javítani az M30-as autópálya megsérült szakaszát, és vissza kell adni a forgalomnak - jelentette ki az építési és közlekedési miniszter Szikszón, egy lakossági fórumon hétfőn.

Lázár János közölte, a munkálatok költsége eléri az 5 milliárd forintot, és azt teljes egészében a Strabagnak kell vállalnia garanciális javításként. A tárcavezető leszögezte, hogy a garanciát érvényesíteni fogják. A kivitelező a napokban már elkezdte a munkálatokat.

A miniszter jelezte, hogy a hiba feltárásához a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakembereit hívták segítségül, mert nem hitték el a kivitelező állítását a probléma keletkezéséről.

Az M30-as autópálya szikszói szakaszát az üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly február 17-én zárta le, miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt.

A hiba okáról a miniszter azt mondta, az altalajban folyamatos vízszivárgás van, amit nem kezeltek. Ezért százezer köbméter földet kell elbontani, majd visszaépíteni - közölte.

A fórumon Lázár János elnézést kért mindenkitől, akit az autópálya lezárt szakasza miatt kár ért. Kérdésre megerősítette: meg fogják vizsgálni annak a lehetőségét, miként kompenzálják azokat, akik Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei autópálya-matricát vettek, de azt a lezárás miatt nem tudják kihasználni.

Kiemelte: az M30-as megépítésére 354 milliárd forintot költöttek el; ezért is sérelmezi, hogy már az átadás után fél évvel bekövetkezett az első műszaki hiba. Úgy fogalmazott, hogy a közlekedők biztonsága miatt zárta le az autópályát az üzemeltető, mert nem lehet kockáztatni, hogy bárki megsérüljön az úthiba miatt.

Lázár János aláhúzta, tisztában vannak vele, hogy a sztráda érintett szakaszának lezárása nagy terhet ró a 3-as főútra.

A közlekedés könnyítésére a 3-as főút és a 37-es út találkozásánál, az arnóti körforgalomban a minisztérium saját költségére egy ideiglenes pluszsávot alakít ki, így a 3-as útról érkezők közvetlenül haladhatnak Miskolc, illetve az M30-as felhajtója felé. A munkálatok márciusban elkezdődnek, és április elején már használhatják a közlekedők a pluszsávot.

A fórumon Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára a műszaki megoldást ismertette a jelenlévőkkel. Közölte, hogy a munkálatok részeként az elkövetkezendő időszakban el kell bontani a megcsúszott szakaszt, és annak helyére 755 darab 20-24 méter hosszú, 60 centiméter vastag vasbeton oszlopot tesznek.

Ezt követően lehet visszaépíteni a töltést, a teljes pályaszerkezetet, valamint a három réteg aszfaltot - fűzte hozzá.

Fotó: MTI - Vajda János

Címkék: Lázár János

Ezek érdekelhetnek még

2025. Május 24. 07:33, szombat | Belföld

HM: látványos bemutatók és szórakoztató programok lesznek a Városligetben a hétvégén

Különleges programokkal várják most hétvégén a Városligetben mindazokat, akik testközelből szeretnének megismerkedni a honvédelemmel; a honvédelem napja és a gyermeknap programjai minden korosztály számára felejthetetlen élményt ígérn

2025. Május 24. 07:30, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: az idei év végére elkészül a Budapest-Belgrád vasútvonal modernizálása

Az idei év végére elkészül a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal modernizálása, a két ország fővárosa így gyakorlatilag karnyújtásra kerül egymástól

2025. Május 23. 07:31, péntek | Belföld

NGM: a kormány elkötelezett a gazdaság fejlődésének biztosítása és a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése mellett

Magyarország történetének legjelentősebb autópálya-fejlesztése indul el 2025. szeptember 1-jén, amelynek keretében teljeskörűen megújul az M1-es autópálya.

2025. Május 23. 07:28, péntek | Belföld

Varga Mihály: a fenntartható gazdasági növekedéshez stabil pénzügyi rendszer kell

A magyar gazdaság évtizedes teljesítményében a német cégeknek is kiemelt szerepe van, ezért kulcsfontosságú, hogy a vámháború okozta változékony piaci helyzetben a német gazdaság ismét erőre kapjon