Hírek
2013. Január 26. 14:41, szombat |
Belföld
Forrás: mno.hu
Kellemes üvöltés – Aston Martin Rapide S

Az Aston Martin teljesen nem feledkezik bele 100. évfordulójának ünneplésébe. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a márciusi Genfi Autószalonon egy újabb modellfrissítésről rántják le a leplet: a Rapide S még több izgalomról gondoskodik négy fő számára.
A meglehetősen szűk belső térrel, ám annál kecsesebb vonalakkal rendelkező Aston Martin Rapide a nagyobb luxus és a tekintélyesebb erő jegyében újul meg. Az S utónevet kapó verzió ugyanis ráncfelvarrásnak tekinthető – a márciusi Genfi Autószalonon debütáló újdonság világszerte a több mint három éve piacon lévő modellt váltja.
![]() |
Leginkább csak rendszámtábla nélkül szembeötlő az orr megújulása |
A megkülönböztetés nem lesz nehéz, ugyanis a Rapide S tekintélyesebb orrkiképzése fokozott sportosságot sugall, miközben a far élei is nagyobb hangsúlyt kaptak. Miközben a két modellt egymás mellé állítva egyértelmű különbségeket fedezhetünk el, a típus hű maradt ahhoz a formanyelvhez, amelyet közel két évtizede a DB7 honosított meg a márkánál, olyan grandiózus ősök vonalát továbbgondolva, mint a James Bond filmekben továbbra is sztárként tündöklő DB5.
A legtöbb újdonságot mégis a lemezek alatt, pontosabban a motortérben találjuk, ahová a versenypályáról érkező fejlesztéseket tartalmazó AM11-es kódjelű V12-es erőforrás költözött. A szívó, hatliteres motor 81 lóerővel lett erősebb, ennek köszönhetően 6750 fordulat/percnél 558 lóerős maximális teljesítménnyel gazdálkodhatunk. Ehhez jön a hússzal 620 Newtonméterre hízott csúcsnyomaték, amely bár meglehetősen magasan, 5000-es fordulaton jelentkezik, ám az előző verzióhoz képest így is átlagosan 40 Newtonméterrel több áll rendelkezésre az alapjárati fordulatszámtól egészen 4000-ig.
![]() |
Nagyobb teljesítmény, fokozott hatékonyság |
Az izgalmasabb motor pedig egyértelmű előnyöket hoz: a 0–100-as sprint három tizedet javult, így a Rapide S álló helyzetből 4,9 szekundum alatt képes elérni a 100 km/h-t, miközben a végsebesség 306 km/h-ra növekszik. Ahogy azt a mai fejlesztéseknél megszokhattuk, a teljesítmény és a fogyasztás között ellentétes kapcsolatot fedezhetünk fel: a 17 százalékkal nagyobb izmok ellenére hét százalékkal mérséklődött a Rapide S étvágya. A hatfokozatú automataváltó ügyesebb hangolása révén a gyári adatok szerint 13,9 l/100 km-es vegyes fogyasztásra számíthatunk.
Ha már hangolás: bizony a sportosság sem szenved csorbát, sőt, a fejlesztések középpontjában éppen ennek fokozása állt. Ez érthető is, hiszen a Rapide igazi ütőkártyája mindig is az volt, hogy a konkurensekkel ellentétben ő továbbra is egy az egyben kétajtós testvérei menetdinamikáját és vezethetőségét nyújtotta, csak éppen az élményt négy fő számára is elérhetővé tette.
A 19 mm-rel alacsonyabban elhelyezett motor az alacsonyabb súlypontról gondoskodik, az immár negyedik generációjába lépő adaptív lengéscsillapítási rendszer pedig élénkebb reakciókat tesz lehetővé a kényelem csökkentése nélkül. A végeredmény a gyári nyilatkozatok szerint sokkal élénkebb befordulási hajlam lett – pedig ezen a téren eddig sem állt éppen kellemetlen társ hírében az Aston Martin négyajtós kupéja. Apró adalék, hogy az eltérő orrkiképzés miatt kimagasló szinten áll a típus gyalogosvédelme.
![]() |
Változatlan hangulat, kellemesebb hangaláfestéssel |
Egy ilyen kaliberű modellnél a belső kialakítása is rendkívüli fontossággal bír. A frissítés ide csak apróbb módosításokkal koncentrál: új betéteket és színeket kérhetünk a kézzel készült, üvegbe ágyazott gombokat is tartalmazó beltérbe. A szem kényeztetésére eddig sem lehetett panasz, ám a tulajdonosi visszajelzéseknek megfelelően a fület ért „sértéseket” is csitították: a Rapide S szigetelését úgy hangolták át, hogy sokkal kellemesebb frekvenciájú zajok jussanak el a bent ülőkhöz. Ennek hatására változatlan hangszínen lehet élvezni a V12-es szólamait, miközben mégis kellemesebbnek, kevésbé fárasztónak érezzük majd az atmoszférát.
A Rapide S az Aston Martin világszerte létező 146 kereskedésében már februártól megrendelhető, a nagyközönség előtt viszont csak a Genfi Autószalonon, márciusban debütál. Az első példányok egy hónapra rá érkeznek meg leendő tulajdonosaikhoz, akiknek legkevesebb mintegy 55millió forintot kell érte az asztalra tenniük.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 29. 07:56, vasárnap | Belföld
Júniustól egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazása
Szülők kérték - mi teljesítettük! 2025. június 21-től egyszerűbbé vált a 14 év alatti gyermekek díjmentes utazásának igazolása a MÁV-csoport járatain - írta a MÁV-csoport vezérigazgatója szombaton a Facebook-oldalán.
2025. Június 29. 07:55, vasárnap | Belföld
NKFH: francia poharas joghurtot hívtak vissza a forgalomból törött üveg miatt
Törött üvegdarab fordulhat elő a Beillevaire márkájú francia \"hagyományos\" vagy \"ínyenc\" joghurt, natúr és gyümölcsös változataiban - közölte a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) szombaton.
2025. Június 29. 07:52, vasárnap | Belföld
Budapest Büszkeség - A szeretetről és a szabadságról beszéltek a rendezvény szónokai
A szeretetről, a szabadságról és a sokszínűségről beszéltek többek között a Budapest Büszkeség elnevezésű rendezvény szónokai szombaton a fővárosi Műegyetem rakparton.
2025. Június 28. 08:40, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: a kínai BYD újabb nagyberuházása 620 új munkahelyet teremt Komáromban
A kínai BYD 32 milliárd forint értékű beruházással új elektromosbusz-gyártó üzemet épít Komáromban, amelynek köszönhetően 620 új munkahely jön majd létre