Hírek
2012. Április 23. 14:15, hétfő |
Belföld
Forrás: mno / Magyar Nemzet
Diákokon húz hasznot a Tesco

A Tesco egyre több diákot alkalmaz, és így milliós bérköltséget spórol meg – tudta meg a Magyar Nemzet.
Az áruházlánc állítja, nem a takarékosságról, hanem a rugalmas foglalkoztatásról van szó. A szakszervezet pedig úgy véli, a diákmunka is bizonyítja, hogy létszámhiány van a cégnél.
Egyre több diákkal dolgozik a Tesco szuper- és hipermarketeiben, akiket iskolaszövetkezetektől, munkaerő-kölcsönző cégektől bérelnek. Ennek köszönhetően a multi számtalan járulékos költségtől szabadul meg, ráadásul eleve alacsonyabb órabérben alkalmazza a diákokat. A velük végeztetett többezernyi munkaórát áruházanként összeadva súlyos milliókat spórol meg az állandó, bejelentett munkaerőhöz képest.
Pálfalvi Márta, a Tesco vállalati kapcsolatokért felelős menedzsere ugyanakkor azt állította, nem a spórolás miatt részesítik előnyben a még iskolába járó dolgozókat, hanem a rugalmas foglalkoztatás miatt. „Egy állandó munkaerőt akkor is kell foglalkoztatni, hogyha éppen nincs munka, míg a diákmunkásokat olyankor is tudjuk alkalmazni, amikor valamilyen okból rendkívül megnő a forgalom” – fejtette ki Pálfalvi Márta.
Bubenkó Csaba viszont arról beszélt, hogy a diákokkal való helyettesítés is bizonyítja, létszámhiány van a Tescóban, ami a dolgozók túlterheltségét okozza. A Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke szerint a vállalatnál akkor alkalmazzák a diákokat, amikor nagy a forgalom, például hétvégenként, különböző szezonokban vagy akár a fizetések időszakában. Csupán néhány napra vagy az adott időszakra foglalkoztatják őket, amit főállásban, bejelentett munkavállalók esetében nem lehet megtenni.
Az érdekvédő szerint a jelenség legnagyobb hátulütője éppen ez, hiszen az, aki kevésbé rugalmas, de 8–12 órában, akár három műszakban dolgozva szeretne megélhetést biztosítani családjának, így nehezebben talál munkát.
Magyar Nemzet / mno
Ezek érdekelhetnek még
2025. Július 26. 10:01, szombat | Belföld
A Meta beszünteti a politikai hirdetéseket az EU-ban az uniós szabályozás miatt
A többek között a Facebook és az Instagram platformokat üzemeltető META, pénteken bejelentette, hogy októbertől beszünteti a politikai, választási és társadalmi témájú hirdetéseket az Európai Unióban.
2025. Július 26. 09:58, szombat | Belföld
Visit Hungary: már több mint 10 millió turista érkezett az országba
Idén július 23-án lépte túl a vendégek száma a 10 milliót, már most Magyarország népességét meghaladó vendégforgalmat bonyolított a turisztikai szektor - közölte a Visit Hungary az MTI-vel pénteken.
2025. Július 26. 09:57, szombat | Belföld
Orbán Viktor: nemzetben gondolkodni azt jelenti, hogy nagyobb összefüggésben tekintjük a magyarság sorsát
Nemzetben gondolkodni azt jelenti, hogy nagyobb összefüggésben tekintjük a magyarság sorsát, semmint az akaratunk ellenére meghúzott államhatárokon belül élő magyarság szempontjai és érdekei
2025. Július 26. 09:51, szombat | Belföld
Kövér László: a keleti nyitás sikertörténete a kínai-magyar kapcsolatok alakulása
Magyarország számára a keleti nyitás politikájának sikertörténete a kínai-magyar kapcsolatok alakulása